Zgłoszenie do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb), przydomowych oczyszczalni ścieków
Usługa umożliwia złożenie do wybranej instytucji publicznej zgłoszenia do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb), przydomowych oczyszczalni ścieków
Kogo dotyczy
obywatele, przedsiębiorcy
Czas realizacji
Do rozpoczęcia eksploatacji instalacji nowo zbudowanej lub zmienionej w sposób istotny można przystąpić, jeżeli organ właściwy do przyjęcia zgłoszenia, w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji.
Wymagane dokumenty
- oznaczenie prowadzącego instalację, jego adres zamieszkania lub siedziby
- adres i nr działki, na terenie której prowadzona jest eksploatacja przydomowej oczyszczalni ścieków
- ilość ścieków wytwarzanych na jednego mieszkańca na dobę
- czas funkcjonowania instalacji (dni tygodnia i godziny)
- ilość i rodzaj wprowadzanych ścieków do wód lub do ziemi w określonym czasie
- opis stosowanych metod ograniczania wielkości emisji
- informację, czy stopień ograniczania wielkości emisji jest zgodny z obowiązującymi przepisami
- wyniki badania próbek ścieków
- powykonawcza inwentaryzacja geodezyjna lub mapa sytuacyjno-wysokościowa z naniesioną lokalizacją oczyszczalni
- ekspertyzy, atesty lub certyfikat dotyczący montowanej oczyszczalni ścieków
Opłaty
120,00 zł.
Tryb odwoławczy
W przypadku wydania decyzji zabraniającej korzystania z instalacji, stronie przysługuje prawo odwołania do właściwego Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji
Podstawa prawna
- Rozporządzenie Ministra Środowiska z 2 lipca 2010 r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia (Dz. U. z 2019 r., poz. 1510, Par.2, ust.1)
- Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2022 r., poz. 2556 z późn. zm., Art.152, ust.1 Art.378, ust.3, pkt.3)